יום שישי, 10 במאי 2013

חיבור זה כל הסיפור



שבוע שעבר בתכנית ג'אם 88 הזדמן לי להיות נוכחת בהופעה של ההרכב "נקודת מפגש" הרכב חדש, אמנים ותיקים ומוכשרים, כל אחד בנפרד עם רקורד של יצירה מוזיקלית ענפה, והחיבור בין כולם, "נקודת המפגש" , זה סוג של קסם שמהלך על כל מי שצופה בהופעה מהצד, הקהל פיזר להם אהבה מלוא החופן, ואני נהנתי מכל שניה.
חברי ההרכב: שלמה בר, מאיר ישראל, מיקי שביב ועדי רנרט, אילן בן עמי ויעל אופנבך שחברו יחד ליצירת מופע משותף, מגיעים ממרחבים מוסיקליים שונים, יוצרים סגנון חדש, המשלב רוק עם מוסיקת עולם וג'אז. המופע יצא לדרך לפני כמה חודשים וכבר זכה להשתתף בפסטיבל שירת הים בגבעתיים, היום ההרכב יופיע במועדון הבארבי בתל-אביב בשעה 22:00 .
בסיום הג'אם שהגיש ירון חי מנשה מלא שמחת החיים, המוכשר והאהוב, נותרתי לשיחה שהותירה בי את חותמה רבות אחרי שהסתיימה, עם שני אמנים שאני אוהבת מעריכה ומתבוננת בהם מהצד  מנעורי שלמה בר ומאיר ישראל.

כל אחד מכם אומן ויוצר ותיק בפני עצמו, עסוק , ומגיע מעולם תוכן רבגוני משלו מה הביא לחיבור בינכם ?

מאיר ישראל עונה האהבה בנינו, שלמה מוסיף אנחנו כבר חברים ומכרים משנות השבעים, תמיד נפגשנו בכל מיני צמתים, שלמה מוסיף היה לנו געגוע ומאיר הוא אחד הגדולים כל כך יודע להשתלב ולשלב , יש נשמה במה שהוא עושה זה לא טכניקה הוא מנהל דיאלוג, המפגש בנינו הוא מפגש תת הכרתי, לא מסחרי, וזה מה שמוזיקה אמורה להיות באמת. השוני בין כל האמנים זאת אחדות גדולה מאוד, התרבות שלנו היא פסיפס אחד גדול ורבגוני שלמה ומאיר מחדדים את הנקודה שלא הכל זה רייטינג.גם מאיר וגם שלמה מעידים על עצמם שהם אנשים אנטי מתמטיים ותמיד יצא משהו רוחני מהמוזיקה שיעשו, מאיר אומר שכל מה ששלמה אמר והעיד עליו, זה בדיוק מה שהוא חושב על שלמה.

אך זה התחיל החיבור בין כולם ?

שלמה היה עם יעל ואילן ואז הם דיברו איתי, הם אמרו בוא ובאתי, זה היה ברור שאני בא, וכבר ביום הראשון אמרתי ואהו, ואז צירפנו את מיקי ועדי וכך זה התחיל.

חיבור משול לידע באופן רוחני אפשר לומר שבאנו לעולם לעשות חיבורים, מכיוון שכולכם עשיתם דרך רוחנית, מה חשבתם שהחיבור הזה יילד ?

מאיר ,את האמת אני לא חשבתי באתי להנות, שלמה, יש כל כל כך הרבה עושר בתרבות הישראלית, לדעתי הדבר הזה שנולד פה ועכשיו נולד בשפה העברית, במדינת ישראל, בזכרון המשותף של כולנו, שאתה לקוח שירה ולא פזמונאות אם אתה נוגע בזהב תהיה זהב אם תגע בפח יהיה פח ההשתדלות נותנת לנו להתעלות על עצמנו.

אך זה מתחבר אום כלתום, ג'מיל מורסי לצד חיים נחמן ביאליק ?  

אני גדלתי בבית יוני שלמה בא מבית מרוקאי וגדל על המוזיקה האנדלוסית, כולנו מהמזרח התיכון וכולנו ישראלים, נקודת המפגש היא הישראליות שלנו, כולנו בני אדם, חיים על אותה אדמה,רואים את אותו נושמים את אותו אוויר כל אחד מגיע עם הזיכרונות שלו. פה זה קיבוץ גלויות שמחבר ומקשר בין הכל. הישראליות של כולנו זה חוט השני שעובר בין הכל.

לאן תרצו שזה יקח אתכם ?  

שלמה לאיפה שזה יקח אותנו, ומאיר אומר בדיוק , אני אומרת אתה אומר השביל יותר חכם מהצועד בו, שלמה אומר כן. את יודעת מה ההבדל בין ללכת להתהלך ? שאתה הולך יש לך מטרה שאתה מתהלך אתה מקדש את הרגע, אני רוצה לשמוח במעשי , אם נשמח במעשינו נשמח אנשים אחרים . מאיר מה זה משנה מה יהיה מחר הרגע הוא הקסם, מוזיקה היא פילוסופיה של זמן מה עושים בזמן ואנחנו משתדלים לעשות הכל מאהבה ובאהבה.
ואני מוסיפה ואומרת כל הדברים בחיים שבשורשם יש אהבה אמיתית לדבר ורצון לנתינה יצמיחו פירות של אהבה, עבורי "נקודת מפגש" היא פרי של יצירה ואהבה שמוגש לנו ואת האהבה הזאת אפשר להעביר הלאה.

מזמינה אתכם בחום להגיע להופעות של ההרכב המאוד מיוחד הזה.
ולהעביר הלאה אהבה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה