יום רביעי, 16 בינואר 2013


ימן בלוז הרבה כשרון חדוות יצירה וגם קצת מזל 






נכנסתי לאולפן לפני תחילת  השידור ותפסתי את החברה  ככה מנגנים להם בשיא הכיף מאלתרים ועושים קצת באלנס לפני העלייה לאוויר, חיבת לציין  שהתחושה  הראשונית  שקבלתי שנכנסתי לאולפן זה שממש כיף להם לנגן יחד, וזה זה סוג של מסיבה  עבורם אין ספק שזה עובר למי שמתבונן או מקשיב וידעתי שהולך להיות פה ג'אם אנרגטי ומקפיץ.
את האמת הכרתי רק במעט  את ההרכב לפני הג'אם , שהתחלתי לקרוא עליהם  שמעתי עליהם והבנתי שזה בשל העובדה שהחברה האלה מבלים את רוב זמנם בהופעות בחו"ל ושם הם בהחלט מוכרים כאחת מהלהקות הבולטות בחום מוזיקת עולם, מוזיקה שמשלבת בלוז, ג'אז עם מלל  בתימנית , ממש אומרים עליהם שהם פתחו ז'אנר חדש במוזיקה,
אחרי שהחברה הרימו את רביד צחקו והצטלמו כך, החל לו ג'אם אחד שכולו הייתה חגיגה של גרוב וקצב.
אחוות תימנים הייתה שם בין ירון חי מנשה לרביד, כימיה מופלאה וניצוצות באוויר  בין המראיין למרואיין, לאולפן הגיעה קבוצת של חברה שאוהדים את הלהקה ואת   רביד ומגיעים  להופעות  שלהם והיה בהחלט שמח, , גם מנהל התחנה משה מורד הגיעה לג'אם עלה לשידור ואמר תוך כדי הראיון  אמר  שימן בלוז מביאים כבוד למדינתנו והן  אחת  מהלהקות המדוברות בתחום מוזיקת העולם כיום.
 היו רגעים שרביד שר וניגן וזווית העין  הוא הזכיר לי את ג'ימי הנדריקס עם כל האנרגיות והמראה. שר  בתימנית, והיה שיר אחד שרביד שר כן כן במרוקאית. היה סשן תופים מדהים וכל הג'אם היה תענוג צרוף, כולם נשארו לדבר עם רביד אחרי הג'אם והראיון שלנו התקיים בלוויות הרבה רעשי רקע מסביב אך עשינו זאת J

אך נוצר החיבור הזה בינכם?
החיבור היה שפגשתי את עומר  אביטן  בפרויקט דבקה פנטזיה של ישראל בורכוב  פרויקט של   שירים ישראלים משנות ה-30 .ניגשתי לעומר ואמרתי לו שאני רוצה לעשות כמה שירים  בתימנית  וקצת אחרת וזה התאים. פה הכל התחיל.
ג'ימג'מנו שם כמה ימים  בניו יורקומאוחר יותר גם בארץ,  ואז התווספו  איתמר דוארי  ורוני עברין  ויצרנו את כל הסאונד .היה שם מיד טבעי מהרגע הראשון והכל התפתח באופן מאוד טבעי.
אחרי תקפה מסוימת הבאנו צ'ילו וויולה  .
בהתחלה עלינו לבמה  תשעה  נגנים וכך  עשינו את האלבום הראשון, ואז הצטמצמנו קצת.

אם אני מבינה נכון ההתחלה שלכם היתה בכלל בחו"ל לא בארץ?
 כן ההופעה הראשונה שלנו  התקיימה  במרסי בצרפת , והייתה הופעה ממש טובה והיו שם אנשים מהתעשייה,  כדברי רביד " הכל התפוצץ מהקסם של המוזיקה שהוא מיוחד ונדיר מבחינתי"  משם החברה קבלו הזמנה  להופיע  בפסטיבל הנחשב של מוזיקת עולם  הבינלאומי   "וומיקס"  רביד ציין שזה פסטיבל מאוד חשוב לנושא החשיפה, משם הכל התגלגל כבמטה קסם   פשוט הגיעו המון בקשות להופעות בחו"ל בשנת  ב2011  ימן בלוז הופיעו בשישים  הופעות ברחבי העולם.

אתם כמעט לא פה נכון?
אנחנו עכשיו רוצים להפוך את הארץ לבסיס חזק . ונופיע יותר גם בארץ. את שנת  2013  נתחיל  בקנדה אחרי זה סין וכל מיני מקומות רחוקים.

שחשבתי על מוזיקת עולם ומוזיקה תימנית מי שלדעתי הצליחה מאוד ואפילו הקדימה  את זמנה זו עפרה חזה אתה חושב שהיא הייתה ההתחלה.?
אני חושב שהיא הייתה אישה מאוד מיוחדת ומוכשרת וזה היה עוד גודל אם לא היה מה קורה את מה שקרה ,  הביאה משהו תימני ונגיעות של מושיקת מיין  סטרים, השילוב היה מאוד ברור, זה היה אחד מהשילובים של האתני והביט הראשונים שהיו בכלל בעולם אז. אז  כן היא הקדימה את זמנה.

הדרך האישית שלך בחיים ומוזיקה- החל מהבית כנסת, בית, למוזיקת עולם , מוזיקה ממקומות אחרים וגם מהפרויקט של  עידן רייכל חשבת שהכל יתחבר לאחד ?
היו כמה נקודות חשובות בחיים  שלי גוי יוסי הנגמן, חן סינבליסטה, מיה דוניס,  עידן רייכל חמש שנים, למדתי הרבה משם, כמובן שלמקום שאתה נמצא בו יש השפעה  אבל ימן בלוז זה משהו שונה אני בא בא ממקום אחר מרייכל,  אנחנו עושים  מוזיקה  מהמקום של בלוז ג'אז  מוזיקת נשמה אבל את לא ממש מתכננת דברים , דברים פשוט קורים ואם יש מזל אז דברים  וקורים טוב.

לסיכום מה שאני יכולה לומר  שהחברה האלה מימן בלוז מוכשרים לאללה, אוהבים אחד את השני ואת מה שהם עושים,  רביד כחלני קסם אמיתי של הבחור, מקצועי, כשרוני, מסתכל לאנשים בגובהה העיניים וגורם לכל מי מסביבו פשוט לאהוב אותו ומכל הלב .פרפומר יוצא דופן, ובעל טעם משובח בכל הקשור לפרטי הלבוש שלו.:)
בימים אלה ימן בלוז מתחילים סיבוב הופעות פה בארץ, הופעה בזאפה ב- 02.02  המלצתי האישית לכו תשמעו ותתחברו לקסם .



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה